Prosper Marilhat’ın “Beni Suef on the Nile” eseri

(c) The Wallace Collection; Supplied by The Public Catalogue Foundation

1811’de Fransa’da dünyaya gelen Prosper Marilhat, 36 yıllık yaşamının son nefesini Paris’te verdi. Resim yapmaya küçük yaşta başlayan ressam, henüz  20 yaşında Salon‘da eser sergileyecek kadar başarılı oldu ve aldığı akademik eğitimle Oryantalist tablolar yaptı. Bahsedeceğim “Beni Suef on the Nile“, ressamın ölmeden 7 yıl evvel tamamladığı eseridir.

Beni Süveyf, Mısır’ın 230.000’ü aşkın nüfusa sahip geniş kentlerinden biridir. Kahire ve El Minye arasında ve Nil Nehri kıyısındadır. Ressamımız Prosper Marilhat, Doğu’ya duyduğu hayranlığını 1831 ile 1833 arasında yaptığı gezilerde pekiştirirken Beni Süveyf‘i de gezdi. 1840 senesinde tamamladığı 44.7 x 72.4 cm‘lik bu yağlıboya eseri, işte bu gezinin ürünüdür.

marilhat beni suef

Sol tarafta Nil Nehri‘nden bir kesit görüyoruz. Sağda, nehir kıyısında uzanmış dinlenen insan figürleri var. Mısır halkından olan bu figürlerin yöresel kıyafetleri dikkat çekiyor. Marilhat‘ın detaycılığını kanıtlayan bu durum binalarda da görülmekte.

marilhat beni suef2

Tek ya da iki katlı ve açık renk olan binalar ve diğer mimari yapılar, 19. Yüzyıl Mısır mimarisini anlatan örneklerdir. Kıyıda yan yana duran dev palmiyeler, esere egzotik bir hava katıyor. Nehrin kıyısına dikkatli baktığımızda ağaçların gölgesinin vurduğunu görürüz. Aynı şekilde sağ taraftaki çınar ağacı da eserdeki ışığın Güneş’ten kaynaklandığını gösterir.

Birkaç sene önce Beni Suef'te çekilmiş bir fotoğraf.

Birkaç sene önce Beni Suef’te çekilmiş bir fotoğraf

Bir Cevap Yazın

